Včera, nad sklenkou dobrého moku, jsme s kolegou zapsali základní tezi naší nove gamesky, která dostala pracovní název "Pirates World".
Půjde o kombinaci RPG a RTS ... po dlouhých uvahách jsme se rozhodli, že pro lepší dosupnost a nízkou náročnost na HW zvolíme webovou variantu. Z tohoto důvodu se to od RTS lehce odkloní a přiblíží k tahovce, ale stále budou zachovány real-time prvky.
O co půjde:
Stručně řečeno to bude námořní obchodně-budovatelská strategie s prvky RPG (nebojte, boje a války rozhodně chybět nebudou).
Základní předlohou pro nás byla stařičká hra, kterou do dnes rádi hrajeme a to jest Port Royale a o něco novější kousek ze serie Anno (1701,1404). Rovněž asi převezmeme některé prvky z Civilizace.
Z webovek si bereme za příklad především Travian pro jeho jednoduchost a starší textovky typu MeliorAnnis nebo Dune pro jejich unikátní bojový systém.
Tímto apeluji na všechny zde přítomné programátory, grafiky a opilé námořníky, aby neváhali a přispěli myšlenkou či skutkem!
Wow kaii to zni fantasticky port royale rulezz ale 2jku sem mel radsi diky realtime sermum a to to chcete mit jako MMO nebo single. jako mmo by to byl mazec ja bych si pekne prevazel svou lodickou neco a nejakej pirat by me napadl. Jinak nebude to moc slozity skloubit PR s Anno?
Upravil/a Lakiluk dne 17-03-2011 16:32
Port Royale 2 se mi už tolik nelíbil, jednak šerm byl hrozně jednoduchej a hlavně se mi nelibilo že v bitve si mohl najednou použivat jen jednu lod, přesto že protivník jich měl třeba 10.
Zas tak komplikované jako Anno to nebude, anno je defakto Caesar(Cleopatra, Pharahon) na moři, nechic to dělat tak podrobně jako je anno, ale par hezkych prvků bych z nej určitě rad převzal (např z 1404 možnost postavit si přistavní mola dle sveho uvaženi a pod) MMO asi neni v tomto připadě to prave označení, lepe se k tomu hodí on-line web game.
Upravil/a Kai dne 18-03-2011 12:58
zkoukni recenze nebo v případě starších kousků uložto
imho: od tebe bych spíš než rady uvítal nějaké grafické postřehy či náčrty a na to rencenze se screeny stačí bohatě
Jinak pro představu:
Anno - budovatelská strategie - jak podtitul (1503,1602,1701,1404) vypovída v každém vydaní se hraje jiné století, starší kousky jsou poněkud složitější (od 1701 je to velmi user-friendly) O co go: založíš osadu - postavíš domy a čekáš až se nastěhujou lidé. ti mají určité potřeby (jídlo, šatstvo, kulturu) když jim tyto věci zabezpečíš, tak se z nich stanou rozvinutější s náročnějšíma potřebama (pivko, koláče, zábava a pod) ... klíčem Anna je, že ne všechny suroviny najdeš na svém ostrově a to tě donutí kolonizovat další ostrovy. Cíle hry jsou různě nastavitelné od vyhlazení nepřátel po osídlení 90% ostrovů.
Port Royale - Karibik cca 16.-17. století o moc nad cca 40ti městy zde soupeří Anglie, Francie, Španělsko a Holanďani. Ty začínáš v jednom z měst s malou loďkou a pár penězi. Je na tobě jakým směrem se vydaš, zda postavíš výrobny a budeš prodávat, nebo jen jako obchodník nakupovat a prodávat jinde lépe, popř jako pirát přepadávat slušné obchodníky. Většinou to dopadne tak, že děláš od každého trochu a škodíš jen některým státům. Výborně zde funguje trh a diplomacie. Města mají vlastní vyrobu a určitou spotřebu, o5 vše není na jednom místě a musí se dovážet. Útok na město nebo na loďě stejné národnosti se vždy promítne do vztahů s celým narodem popř. i spojenci. Můžeš koupit určitý poček stavebních povolení ve městech, kde tě mají rádi a v nich pak stavět. Cílem hry je stát se guvernérem v některém z měst.
Civilization - jsem hrdým vlastníkem první (ještě na disketách) a poslední verze této perly mezi tahovkama. Krátce ji popsat jde jen velmi těžko, ale pokusím se: Krásně zpracovaná tahovka která v posledních verzích má mapu vždy ve tvaru zeměkoule tedy pravá strana mapy navazuje na levou a člověk tak může mapu obeplout/obejít po celém obvodu. Časové rozpětí je 2000 př.n.l. - 2100 n.l. ... tohle se neda popisovat, to si musíte zahrát
Upravil/a Kai dne 18-03-2011 14:35
imnsho: jedinou tahovku, kterou jsme hodně hrál byl Heroes III complete. Myslím, že by nebylo špatné udělat tu mapu nebo co tam bude v hexech. Nevím jakou máš přesnou představu o grafice, jestli to bude travian grafika nebo grafika civilizace nebo něco mezi. Není to ale nic malého do čeho se chceš pustit.
hexy jsem použil již několikrát a určitě by nebylo špatné se jich držet, ale je to drobinek naročnější na grafiku krajiny.
Teze je taková, že pro každého nového hráče se vygeneruje část mapy která se jen připojí k již existujícím ... což by bylo ideální pro hexy. Problém je v tom, že na to aby jsi vyskládal velkou hexu menšími kousky ti pouze hexy nestačí. Ale je tu možnost "cesty do ztracena" u moře - všude na krajích velké hexy (hráčovy lokální mapy) bude voda a ta může přesahovat okraj nebo být oříznuta. Chceme aby byla mapa rozmanitá, proto generování ... to ale znamené skládat mapu z menších částí a v případě hexy pak musíš řešit 6 návazných bodů u čtverce 4, v ideálním případě v obou 8 (N,NE,E,SE,S,SW,W,NW) a už i toto je na každý druh krajiny víc než dost, ale 4 jsou pro hexu málo a při 6ti ti vždy jeden směr chybí.(neuděláš všemy směry stejně široký pruh)
easy to rozhodně nebude, ale na druhou stranu nic co by se nedalo zvládnout také ne. rozhodující bude asi jako vždy časová náročnost. už načrtávám některé druhy krajiny aby bylo s čím pracovat při výběru počtu návazných bodů a nasledné tvorbě generatoru.
Nazdar lidi to je doba.. vidim ze kore je tady parada krizek taky ale martin tu neni nase mala cubka a tesik vytvoril som servery s modama na conan exiles kto si chce zahrat je to survival openw
{STEAM_CLAN_IMAGE}/1392312/dc16b91a72bd083c00b02309a5516eebedbe31a8.png Viking Conquest 2.069 is live! Server admins and modders can access the latest files on our website here. PATCH NOTES (2.069) Restored the player's ability to make peace. zobrazit celý dev blog